Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Ga naar onderkantPagina: 12
Onderwerp: Tips voor temepratuur opbouw en stoken
Re:Tips voor temepratuur opbouw en stoken 4 Maanden, 4 Weken geleden  
Zoals beloofd,
bedankt voor de tips. Het stoken gaat een stuk beter. De temperatuur voor en achter heb ik nu ongeveer gelijk. Het temperatuursverschil tussen onder en boven komt denk ik door dat de sondes in de vloer in het beton onder de vuurvaste stenen zitten, dus ongeveer 7cm diep. De sondes boven zitten ingemetseld tussen de stenen, dus op ongeveer 5 cm. Bakken ging ook goed. Na het stoken de oven ongeveer 2 uur laten rusten. Stobroden deden er nu 25 minuten over en Desem broden 45 minuten.

Ik heb een oven van 105cm binnendiameter. Heeft er nog iemand tips om voldoende stoom in de oven te krijgen? Ik heb nu een stalen bakje dat ik een beetje kantel als het brood er in gaat, zodat er water op de stenen loopt, maar heb de indruk dat het toch te weinig is, omdat de broden niet echt mooi open breken in de ovenrijs..

groeten
Dido
Dideaux
Senior Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Het onderwerp is afgesloten.

Re:Tips voor temepratuur opbouw en stoken 4 Maanden, 3 Weken geleden  
ik gebruik een plantenspuit met drukvat om het brood mee te besproeien in de oven., gaat uitstekend.
Gerard
Senior Boarder
graphgraph

Re:Tips voor temepratuur opbouw en stoken 4 Maanden, 3 Weken geleden  
Hallo Gerard,
morgen naar het tuincentrum dus om zo'n ding aan te schaffen. Sproei jij het water op ook op de broden, of alleen op de wanden en bodem om stoom te vormen?

gr
Dido
Dideaux
Senior Boarder
graphgraph

Ga naar bovenkantPagina: 12